sobota, 9 lutego 2013

Marzenia i tajemnice - Danuta Wałęsa

Autor: Danuta Wałęsa
Opracował: Piotr Adamowicz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Ilość stron: 547
Ocena: 7/10








Danuta a właściwie Mirosława Wałęsa z domu Gołoś urodziła się w 1949 w Kolonii Krypy pod Węgrowem na Mazowszu. Mimo, że nigdy nie wyobrażała sobie życia w miejscu swych narodzin, nie przypuszczała, że życie jej będzie tak pełne zdarzeń, przeżyć i kiedyś, już w wolnej Polsce zostanie Pierwszą Damą a właściwie prezydentową lub żoną prezydenta, gdyż jej zdaniem to określenie bardziej do niej pasuje.

W autobiografii "Marzenia i tajemnice" poznajemy pierwszą prezydentową wolnej Polski jakiej jeszcze nie znaliśmy. To opowieść o jej dzieciństwie, młodości, poznaniu Lecha Wałęsy i stworzeniu z nim rodziny, to też opowieść o wielkiej miłości do miasta, które stało się jej miejscem na ziemi - Gdańsku. Danuta Wałęsa zawsze jawiła mi się jako osoba cicha, spokojna i stojąca dwa kroki za mężem, wielkim politykiem. I poniekąd tak jest. Czytając autobiografię żony prezydenta poznałam też jej drugie oblicze, a właściwie głębię tego pierwszego spokojnego i nie rzucającego się w oczy. Ukazała mi się jako kobieta silna, zmotywowana, murem stojąca za swym mężem, walcząca o swoją rodzinę. To osoba ze spokojem przyjmująca to, co przynosi jej życie i potrafiąca odnaleźć się w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji.

"Marzenia i tajemnice" to też opowieść o wielkiej polityce i wielkich zmianach jakie zaszły w Polsce, a których Danuta Wałęsa była świadkiem, uczestnikiem oraz współtwórcą, bo bez niej nie byłoby takiego Wałęsy a bez niego Polska mogłaby nie stać się tym, czym się stała czyli demokratyczną republiką - wolnym krajem. 

Dzięki książce poznałam nie tylko osobę, która budzi szacunek i podziw, ale i spory kawałek historii Polski i to ze źródła, które w historycznej zawierusze stało w samym centrum, starając się przy okazji normalnie żyć. Danuta Wałęsa w "Marzeniach i tajemnicach" opowiada o Grudniu '70, spotkaniach z Ojcem Świętym Janem Pawłem II, stanie wojennym i przyznaniu Lechowi Wałęsie pokojowej nagrody nobla, wolnej Polsce z Lechem Wałęsą i bez jako prezydentem.

"Marzenia i tajemnice" to pozycja, która wzbogaciła moją wiedzę o historii naszego kraju. Znalazłam w niej mnóstwo tzw. perełek czyli ciekawostek o ludziach i zdarzeniach, o których wcześniej nie słyszałam. Przede wszystkim jednak "spotkałam" Danutę Wałęsę na nowo i to spotkanie mnie wzbogaciło.

W ramach wyzwania:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie. Jeśli masz ochotę wyrazić swą opinię, zapraszam serdecznie. Wszelkie uwagi będą mile widziane, jednakże zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy obraźliwych i zawierających wulgaryzmy. I jeszcze jedno. Proszę, nie spamuj.